PRAYING GANESH

Companywww.valerieleonard.fr
ClientVALERIE LEONARD
PhotographerVALERIE LEONARD
PrizeBronze in Nature / Wildlife
Entry Description

The Andaman Islands are a group of Indian Ocean archipelagic islands in the Bay of Bengal, between India to the west and Burma to the north and east. In spite of its white sand beaches lined with palm trees, this archipelago remains a confidential destination, spared by the mass tourism. This elephant is 61 years old, his name is Rahjan. This is the last elephant swimming in the sea water. He has been trained by the British to push, while swimming, logs of wood, from one island to another. He lies in this peculiar position for his mahout (master) climbs on his back. This photo needed 5 working days to meet the climatic conditions and the willingness of Rahjan. I did not want to cast a shadow on the sand and had to lie Rahjan perfectly aligned with the horizon. Les îles Andaman, territoire de l'union Indienne sont situées entre le golfe du Bengale et la mer d'Andaman, en plein océan Indien à environ 200 km au sud de la Birmanie. Malgré ses plages de sable blanc bordées de palmiers, dignes d'un catalogue de voyage, cet archipel reste une destination confidentielle, épargnée par le tourisme de masse. Cet éléphant a 61 ans , il s'appelle Rahjan. C'est le dernier éléphant qui nage dans la mer. Il a été dressé par les Britanniques pour pousser, en nageant, les rondins de bois, d'île en île. La position particulière qu'il a sur cette photo est celle qu'il prend pour que son mahout (maître) monte sur son dos. Cette photo a nécessité 5 jours de travail pour réunir les conditions climatiques et la bonne volonté de Rahjan. Je ne voulais pas d'ombre portée sur le sable et Rahjan devait se coucher de façon parfaitement alignée avec l'horizon.

About Photographer

French-American, Valerie Leonard travels the world following her theme that she named “Labours of Hercules" where she attempts to show with utmost respect the dignity of women and men living and working in particularly hostile environments. She takes the time to live with the people and be fully accepted before starting her work. There is no staging, with patience and respect, she waits for the right moment, the right light to tell the truth, but in terms of beauty. Far from seeking aesthetic or false compassion she intends to change the way we see a forgotten humanity.